Apie

Į Hip-Hop’o veiklą Pushaz įsitraukė dėka Banjooz, dabar gerai žinomo žmogaus Lietuvos Hip-Hop’o gerbėjų tarpe. Pushaz tapo jo vadovaujamos breiko šokių grupės nariu ir, prieš pradėdamas reperio karjerą, kelis metus su draugų kompanija šoko gatvės šokius. Vienu metu net turėjo su pusbroliu suburtą savo šokių grupę. Apie 1996-uosius kilo noras išbandyti kitą Hip-Hop’o elementą – Mc, prasidėjo nuolatiniai įrašinėjimai namuose, vakarais slapčia mokykloje, rūsiuose ir pas draugus. Kaip prisimena pats Pushaz, pirmas jo bandymas buvo klaikus, tačiau tai normalus reiškinys, nuo to prasideda visų naujokų karjera.

Pasivadinusi Zenitaz (Pushaz, Banjooz, Kaulaz, Mazhaz), ketveriukė pradėjo ieškoti būdu, kaip pasirodyti platesnei auditorijai, ir ilgai laukti neteko. Jiems buvo pasiūlyta surengti pasirodymą savo mieste rugsėjo 1-osios proga. Tai buvo reali galimybė pademonstruoti savo sugebėjimus ir atkreipti dėmesį. Pasak Pusho, pasirodymas įsiminė didžiuliu adrenalino kiekiu, ypač dėl to, kad tada jam teko repuoti pirmą, bet ne paskutinį kartą, sugipsuota ranka. Pasirodymas atvėrė grupei galimybes repetuoti vietinių kultūros namų studijoje. Taigi, nuo 1998-ųjų metų Zenitaz jau turėjo patalpas, kuriose galėjo gan profesionaliai dirbti, tačiau tai buvo tik įsibėgėjimas. Dar tais pačiais 1998-aisiais metais keturi Zarasų repo pionieriai susitaupė sumelę ir nuvyko į Vilniuje esančią „Pornosound“ įrašų studiją, kurioje dirbo ir Sindikato nariai. Dar prieš keliones į sostinę, Pushaz jau buvo susipažinęs su Svaru „Mama aš Dainuosiu“ festivalyje. Tada Zenitaz savo pogrupyje užėmė antrą vietą, kuri suteikė progą koncertuoti Nidoje. Netrukus Pushui buvo pasiūlyta įrašyti bendrą kūrinį su Svaru G&G Sindikato singlui „ Tyliai padlos“. Dar labiau Pushaz susidraugavo su Sindikatu, kai 2001-aisiais metais jam buvo pasiūlyta prisijungti prie grupės repeticijų ir vykti kartu į grupės koncertus.

Kai Pushaz persikėlė į Vilnių studijuoti, santykiai su likusiais Zenitaz nariais beveik nutrūko. „Pornosound’e“ jie tesugebėjo padaryti tik du įrašus. Pasak Push’o, atvažiavus į sostinę, prasidėjo visiškai naujas gyvenimo etapas, viską reikėjo pradėti iš pradžių. Buvo sunku vienam, dar iš provincijos, tačiau noras repuoti niekada neišblėso. G&G Sindikatas buvo tai, ko labiausiai reikėjo. Pushaz pradėjo įrašinėti ir koncertuoti kartu su Lietuvos repo kolektyvu. Po kelių metų koncertavimo ir albumų įrašinėjimo, Pushaz pradėjo galvoti apie solo bandymą, kuriam palanki dirva susiklostė 2003-aisiais metais. Darbai „Pornosound’e“ truko apie metus su kelių mėnesių pertraukomis, tačiau galutinis rezultatas, albumas „Pushaz“, prodiusuotas Donciavo, tikrai pateisino, o gal net ir pranoko lūkesčius. Buvo nufilmuotas ir vaizdo klipas kūriniui „Su Tamsa“ (rež. Ignas Miškinis ir Stasys Baltakis). Klipas laimėjo Pushui „TangoTV“ įsteigtą Metų naujoko vaizdo klipo apdovanojimą. Tai įvyko 2003-ųjų metų pabaigoje, o 2004-ųjų metų pradžioje Lietuvos reperiui buvo įteiktas „Radiocentro“ apdovanojimas, kaip Metų hip ho’po atlikėjas/grupė, reiškiantis didelį gerbėjų pripažinimą. Tais pačiais metais išleidžiamas jau ketvirtasis G&G Sindikato albumas – “Alchemija“, kuriame Pushaz debiutuoja kaip muzikos kūrėjas ir prodiuseris (kūriniai „Sindikato smogikai“, „Muzika kuri saugo“ ir „B Boys“).

2005-aisiais metais pasirodo antrasis solinis Pusho albumas – „Reformatorius“, kuriame 13 kūrinių įrašytų jau bendroje su Svaru ir Žilvinu Žusinu studijoje „R – 19“. Tais pačiais metais sukuriamas vaizdo klipas dainai „Reformatorius“ (rež. Martynas Genkovas). Kelis metus vyksta darbai ir įrašai su tokiais atlikėjais ir grupėmis, kaip: „Sel“, „Skamp“, „BiX“, „Išjunk šviesą“, Daiva Starinskaite, Julija Jačėnaite, vaikų choru „Saulės spinduliai“ ir t.t. Pushaz prodiusuoja debiutinį „Legato“ albumą, dirba su „Da Manifest“ ir kitomis Lietuvos repo ir r&b grupėmis, bei atlikėjais.

2006 metais Pushaz kartu su Nasty Shit organizuoja pirmuosius Lietuvojs Hip Hop‘o muzikos apdovanojimus Vilniaus Connect klube – „Lietuvos Hip-Hopo Muzikos Apdovanojimai 2005“. Sękančiais metais Pushaz ir Justinas Čekuolis apdovanojimus organizuoja Vilniaus Forum Palace Galaxy klube – „Lietuvos Hip-Hopo Muzikos Apdovanojimai 2006“. Juose laimėtojams prizus įteikinėjo žymiausi šalies sportininkai, o dalyvauti programoje buvo pakviesti ir svečiai iš kaimyninių šalių – tai Gustavo iš Latvijos, kuris laikomas Latvijos Hip Hop‘o pionieriumi, viena garsiausių grupių iš Estijos „A-RHUM“ ir geriausias Suomijos Beatbox‘o meistras – Fetix. Didelį dėmesį šiam renginiui parodė ir MTV muzikinis kanalas.

Po 5-ojo G&G Sindikato albumo “Išvien“ Pushaz „pristabdo“ savo solinę kūrybinę veiklą porai metų. Tačiau 2010-aisiais metais grįžta prie muzikos kūrimo ir tekstų rašymo. Neužilgo LRT patalpose įsirengia įrašų studija pavadinimu – „Emi Lee Rec“, kurioje tęsiami pradėti darbai ir planuojamas trečiąsis solinis albumas.

Dar 2011 metais Pushaz debiutuoja Lietuviškame kine -„Tadas Blinda. Pradžia“ (rež. Donatas Ulvydas), o 2015 metais Australų siaubo kino juostoje – „Anarchy Parlor“ (rež. Kenny Gage, Devon Downs).

Per porą metų sukuriami 3 vaizdo klipai naujoms dainoms: „Ji mano“ (su L. Adomaičiu, rež. Mindaugas Arlinskas), „Jazz’as gydo“ (rež. Danielius Buckus) ir „Netikri pranašai“ (su Yga ir Bro, rež. Šarūnas Apalainis). Ir 2012-ųjų metų spalio men. pasirodo jau trečiąsis Pusho solinis darbas – „Knyga be pavadinimo“. Albumas išsiskyrė savo originalia, nestandartine pakuote, bei kitokiu skambesiu. Jame nebijoma eksperimentuoti tiek su repo techniką, tiek su muzikos garsais. Su šiuo albumu Pushaz asociacijos M.A.M.A. apdovanojimuose paskelbiamas kaip geriausias hip hop grupė/atlikėjas, ir nominuojamas dar dvejose nominacijose.

Dar tą pačią 2012-ųjų metų žiemą Pushaz kartu su „Diskoholikais“ į Vilniaus Menų fabriką „Loftas“ atveža iš Niujorko pasaulyje Hip Hop‘o muzikos tėvų laikomą – Grandmaster Flash. Kartu su grupe „The Furious 5“ (apdovanotas Grammy, įamžintas Rokenrolo šlovės muziejuje šalia tokių vardų kaip Elvis Preslis) legendinis DJ surengė įspūdingą pasirodymą.
2012 metų gale Pushaz, Yga ir Dj Justinez pristato solinį albumą Lietuvos miestuose, taip pat surengia koncertus Londono ir Newcastle miestuose, Jungtinėje Karalystėje.

2013 metų rudenį Pushaz kartu su kolegomis inicijuoja labdaros koncertą – „Vaikystę – vaikams“, kuriame surinktos remėjo, bei žiūrovų lėšos buvo skirtos Vilniaus sutrikusio vystimosi kūdikio namų lauko žaidimų aikštelei įrengti.
Po metų 2014 pristatomas bendras darbas su Damany ir Yga „Nėra vietos senukams“ – radijo singlas ir vaizdo klipas. Tais pačiais metais su grupe G&G Sindikatas įrašomas šeštasis albumas – „Revoliucijos garso takelis“, kur Pushaz yra ne tik tekstų autorius, bet ir muzikos autorius (kūriniai „Guli guli“, „Ne kelio galas“ ir t.t.).

Be muzikinės kūrybos Pushaz darbuojasi televizijoje. Kur 2015/2016 metais LRT Kultūra kanale prodiusuoja kas savaitinę muzikinę laidą „Muzikos savaitė“ ir Delfi TV vienintelę sporto laidą apie šalies ledo ritulį „Ledo kovos“. Tuo metu palieka grupę G&G Sindikatas, su kuria kartu sukūrė ir išleido keturis studijinius albumus, laimėjo daugybę muzikos apdovanojimo, bei yra autorius kelių radijo singlų („Sindikato smogikai“, „Muzika kuri saugo“, „Guli guli“, „Rodant į dangų“, „Dykuma“).

2017 metų pavasarį radijo stotis pasiekia antras Pusho, kartu su Linu Adomaičiu kurtas, singlas – „Smėlio laikrodis“, kuris sulaukia didelio dėmesio ir pripažinimo. Šis kūrinys tų pačių metų rudenį išleidžiamas su ketvirtu Pusho soliniu albumu „Skaičiai“. Be Lino Adomaičio albume galima išgirsti ir tokius vardus kaip O.S.T.R. (legendinis Lenkijos reperis, geriausias savo šalies freestyleris), Porchy (reperis iš Portugalijos), Yga, Ievą Narkutę. Taip pat yra bendras kūrinys „Pakilome iš pelenų“ su FK Vilniaus Žalgirio fanais, kuriam buvo sukurtas specialus vaizdo klipas.